• سه شنبه، 25 مهر 1396
  • Tuesday 17 October 2017
گروه خبر: اخبار  -  شماره خبر: 5501  -  28 خرداد 1396 ساعت 18:00


هفت کاری که کار آفرینان بزرگ انجام نمی‌دهند!
این روز‌ها هرکسی با یک لپ‌تاپ و یک وبلاگ فکر می‌کند کارآفرین است…
آهای نسل کارآفرینان این را بدانید با CEO  خطاب کردن خودتان نه منحصربه فرد خواهید بود و نه مردم در توییتر شما را مشتاقانه دنبال می‌کنند.
به عقیده یکی از سرمایه‌گذاران صاحب نام سیلیکون ولی:
«ما از یک طرف کارآفرینان را داریم , از طرفی دیگر “کارآفرینان” را…»
شاید کمی ناامیدکننده باشد اما نسل امروزی ما همه دوست دارند خودشان را کارآفرین بدانند، دوست دارند همه جا خودشون را به عنوان کارآفرین معرفی کنند، در واقع هدفی که می‌خواهند بهش برسند هم همین است.
شاید این گفته خوشایند نباشد اما واقعیتی است که دامنگیر نسلی شده که منبع فوق‌العاده انرژی است البته به‌زودی خواهید فهمید چرا شما قرار نیست Mark Zuckerberg  مبتکر فیس بوک دوم شوید… شاید زیاد بد هم نباشد.
 این روزها بحث کارآفرینی بیشتر باب است.
اصلا همین که خودتون رو کارآفرین بدانید طرزفکری که بهتون الهام می‌شه هم شکل و شمایل کارآفرینی می‌گیرد؛ رفتار و گفتارتان همه کارآفرینی‌تر می‌شود. اما نکته اینجاست… با اینکه در دنیا هیچ لباس کارآفرینی وجود ندارد که سایزش به همه بخورد اما یک سری ویژگی‌هایی هست که 99درصد کارآفرینان دارند و آن هم کارهایی است که اصلاً انجام نمی‌دهند...
 1. آنها راجع به تعادل کار و زندگی فکر نمی‌کنند.
آنها اغلب معتاد کارند. یعنی کارشون اولویت اول زندگیشون است. این چیزیه که براش زندگی میکنند. کارشون تفریحشونه نه اینکه هر‌ماه در تقویم زود دنبال تعطیلات بگردند برعکس از تعطیلات بیزارند! آنها زندگی می‌کنند تا کاری را که دوست دارند انجام دهند و جواب هم می‌گیرند.
2- سعی نمی‌کنند چیزی که نیستند باشند.
احتمالا بدترین افسانه کسب و کار که با شتاب در حال گسترشِ است… «برندینگ شخصی» است.
 برند چیست؟ برند نام تجاری است که می‌توان به خود فرد نیز تعمیم داد. شما محصول نیستید و نمی‌توانید چیزی که هستید را تغییر دهید. از آن طرف کارآفرینان واقعی راجع به خودشون فکر نمی‌کنند. آنها فقط به فکر اینند که چطوری ایده‌شان را تبدیل به محصول یا خدمت کنند و سپس عرضه کنند.
3- برای پول کار نمی‌کنند.
آنها زیاد غر نمی‌زنند برای پول کمی که کسب می‌کنند. فقط انجامش می‌دهند و چون صبورند در برابر کاری که انجام می‌دهند و مانند لیزر تمرکز فوق‌العاده‌ای روی کارشون دارند، پول هم خود به خود سر و کله‌اش پیدا می‌شود، آن هم زیاد.
4- آنها شغل روزانه ندارند.
کارآفرینان واقعی فقط پاهایشان را در این راه خیس نمی‌کنند، بلکه با سر شیرجه می‌زنند در آبشار! آنها یک ذره از این کار، یک ذره از آن کار انجام نمی‌دهند. آنها تنها کاری را انجام می‌دهند که فکر می‌کنند خیلی باحال و هیجان‌انگیزه … تمامِ وقت!
5- در مقابل ترس تسلیم نمی‌شوند.
به صداهایی که در سرشونه گوش نمی‌دهند “اگر شکست بخوری چی؟ ” “اگر نشد چی؟ ” “تو که پول نداری…”. آنها آدم‌های نترسی نیستند، آنها هم مانند ما می‌ترسند اما اجازه نمی‌دهند ترسشون مانع ریسک‌پذیریشان شود.
6- خیالات مجلل و باشکوهی ندارند.
بعضی‌ها اهداف و رویاهای مجلل و باشکوهی دارند و عازم به‌دست آوردن بهترین‌ها هستند.
و همین امر باعث دلسرد شدن در همان اوایل کار نسبت به نتایجی که به‌دست می‌آورند، می‌شود اما کارآفرینان بزرگ امروزی هیچ‌وقت فکر نمی‌کردند روزی به اینجا خواهند رسید، حتی Mark Zuckerbergg هم هیچ‌وقت نگفته می‌خواهم پربازدید‌ترین سایت را بعد از گوگل بسازم که جمعیت آن از هند هم بیشتر باشد.
7- مربی‌های مجازی ندارند.
امروزه فرم‌های سایت‌های بازاریابی و فروش پر است از مشکلاتی که مردم دارند و می‌خواهند مربی‌هایی از هرکجای کره زمین کمکشان کنند. این بد نیست اما بهتره برید بیرون و مربی‌های واقعی پیدا کنید. آیا می‌دانید مربی استیو جابز Andy Grove یکی از بنیانگذاران اینتل بوده. حتی Larry Page و Sergey Brinn بنیانگذاران گوگل مربی اکثر کارآفرینان جوان امروزه هستند.