• پنجشنبه، 6 تیر 1398
  • Thursday 27 June 2019
گروه خبر: اخبار  -  شماره خبر: 28  -  19 دی 1395 ساعت 14:02


جنگ پنهانی ایران و عربستان در بازار پتروشیمی
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران درباره برخی گزارش‌ها مبنی بر نقش عربستان در اعمال قوانین ضددامپینگ درباره کالاهای صادراتی پتروشیمی ایران به هند و سایرکشورها، گفت: نمی توان به‌طور قطعی این ادعا را اثبات کرد، اما بی تاثیر نمی‌تواند باشد. سیدحامد واحدی درباره وضع قوانین ضددامپینگ بر صادرات محصولات پتروشیمی ایران، افزود: در هند همچنان قوانین ضددامپینگ بر صادرات محصولات پتروشیمی اعمال می‌شود، این در حالی است که قوانین ضددامپینگ درباره صادرات شرکت‌های عربستانی برداشته شده است. دامپینگ به معنای فروش کالایی در یک بازار خارجی ارزان‌تر از کالای تولید داخل آن کشور است. وی به اقدام‌های انجام شده برای پیگیری رفع قوانین ضددامپینگ در خارج از کشور اشاره کرد و ادامه داد: عربستان از طریق لابی‌گری و رایزنی توانست، ضددامپینگ درباره محصولات خود را بردارد و تلاش کند تا صادرات ایران با مشکل مواجه شود. عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران بیان داشت: اکنون سه صادرکننده عمده محصولات پتروشیمی به هند، کشورهای عربستان، روسیه و ایران هستند که تنها علیه ما ضددامپینگ اعمال می‌شود. واحدی تاکید کرد: نامه‌نگاری‌ها و تلاش‌های گسترده‌ای برای رفع قوانین ضددامپینگ در هند انجام داده‌ایم. ایران در سال گذشته بیش از 46 میلیون تن محصول پتروشیمی تولید کرد که حدود ١٩میلیون تن آن صادر شده است.