• یکشنبه، 29 مهر 1397
  • Sunday 21 October 2018
گروه خبر: بانک‌و‌بیمه  -  شماره خبر: 11241  -  18 بهمن 1396 ساعت 19:50


درخواست بانک مرکزی از مردم برای کنترل پیامکی تراکنش حساب ها
 در پی دریافت گزارش های متعدد از مراجع انتظامی و قضایی مبنی بر سوءاستفاده از حساب های بانکی برخی مشتریان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت استفاده از ابزارهای ارتباطی برای اعمال کنترل لازم بر حساب ها و جلوگیری از کلاهبرداری متخلفان تاکید کرد.
بر پایه این گزارش، در روزهای اخیر اشخاصی با استفاده از وکالتنامه های جعلی قصد برداشت از حساب های افراد را داشته اند.
البته با استعلام از صاحبان حساب و همچنین احراز ناآگاهی آنان از موضوع، جعلی بودن وکالتنامه ها مشخص شده و با اطلاع رسانی به پلیس آگاهی، اقدام سوء متهمان به سرانجام نرسیده است.
بانک مرکزی اعلام کرد: باید مشتریان بانک ها برای اعمال روش های کنترلی لازم به منظور جلوگیری از بروز موارد مشابه، خدمات اطلاع رسانی پیامکی برداشت و واریز حساب بانکی را برقرار کنند تا از همه تراکنش های حساب خود اطلاع دقیق داشته باشند.
خدمات پیامکی به اطمینان خاطر مشتریان از صحت عملیات دریافت، پرداخت و انتقال وجه به حساب را در پی دارد و این امکان را فراهم می کند که مشتری در کوتاه ترین زمان ممکن از هرگونه تراکنش حساب خود مطلع شده و امنیت استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک افزایش یابد./ایرنا